Stopnja: 1
Letnik: 2
Študijski program: Socialno delo
Nosilci: Primož Rakovec
P | S | V | KV | DOŠ | SD | ∑ | ECTS |
25 | 25 | 0 | 0 | 0 | 75 | 125 | 5 |
Cilji:
Študent/ka pridobi osnove za kompetentno sodelovanje pri interdisciplinarni skrbi na področju duševnega zdravja.
Vsebina predmeta:
Izviri govora o psihopatologiji. Psihiatrična predzgodovina (do 18. stol.), zgodovina in epistemologija. Antipsihiatrična gibanja in dezinstitucionalizacija.
Normalno in nenormalno. Stigma oseb z duševnimi motnjami. Opredelitev različnih kriterijev duševnega zdravja, duševne težave in duševne motnje.
Medicinski in psihosocialni model obravnave duševne motnje. Diagnostični pristopi – kategorični in alternativni, dimenzionalni modeli. Psihoterapevtski pristopi in njihove predpostavke o nastanku in vzdrževanju duševne motnje. Novi trendi v filozofiji psihiatrije.
Temeljna literatura:
Bračko, M. (ur). (2006). Drugačno življenje. Izpovedi uporabnikov psihiatrije. Ljubljana: Fakulteta za socialno delo, Univerza v Ljubljani.
Cooke, A. (ur). (2017). Understanding Psychosis and Schizophrenia. British Psychological Society. str.: 10-57.
DSM-V (2013), Diagnostic and statistical manual of mental disorders. Washington: APA.
Galimberti, U. (2011). Miti našega časa. Ljubljana: Modrijan. str.: 141-208.
Johnstone, Lucy. (2022). A straight talking introduction to psychiatric diagnosis. 2nd edition. Monmouth: PCCS Books.
Hribar, A. (2018). Zgodovina psihiatrije. Proteus 81(3), 125-131.
Szasz, T. (2013). Kraja človeka. Eseji proti medikalizaciji vsakdanjega življenja. Ljubljana: UMco. str.: 31-102.
Švab, V. (2009). Duševna bolezen in stigma. Ljubljana: ŠENT.
Pogoji za vključitev v delo:
Vpis v tekoči letnik.
Metode ocenjevanja:
Seminarska naloga in predstavitev 30,00 %
Pisni izpit 70,00 %
Delež v %:Seminarska naloga in predstavitev (30,00 %), Pisni izpit (70,00 %)